Forsikringsordninger i idretten
Postet av Brandbu IF den 10. Des 2017

Forsikringsordningen i Nif.
Som medlem i et Idrettslag, har alle barn frem til dagen de fyller 13 år, forsikring gjennom Barneidretts- og Klubbforsikring, hvor forsikringen betales av Nif. Her er lenke til forsikringsordningen; https://www.idrettsforbundet.no/klubbguiden/forsikring/
Så lenge et medlem løser lisens i et særforbund, er det knyttet en ulykkesforsikring til lisensen. Denne gjelder da for den personen lisensen er betalt for og gjelder i henhold til vilkårene for den forsikringen. Den kan variere noe fra sørforbund til særforbund.
Når det gjelder voksne personer som deltar i aktiviteter og trening organisert av klubben, som ikke løser lisens og som ikke er organisert som konkurranse med lisensplikt, er det ingen klubb eller idrettsforsikring som gjelder. Da må den enkelte få dekket eventuelt skade som oppstår under slik trening, søke å få dekket dette på sin egen private ulykkesforsikring. Dette vil jo gjelde f.eks. voksne på helsebadingen, de som deltar i trimgruppa og kajakk.
Har du spørsmål rundt forsikringsordningene i norsk idretten, kan spørsmålene rettes til epost; medlem@brandbuif.no
Oppstart av aktivitetsgruppe for ungdom
Postet av Brandbu IF den 20. Okt 2017

Brandbu Idretsforening har lyst til å tilby deg som ikke er med på en bestemt fritidsaktivitet, en mulighet til å røre på kroppen på en gøyal måte. Kanskje du har slutta på fotball eller håndball ol.?
Kunne du tenke deg å være med i «Ungdomsgruppa»?
Vi skal trene i gymsalen på Brandbu Barneskole rett etter skoletid på mandager(kl. 14.30-16). Det blir i hovedsak hopp og sprett med air-track og trampett for ungdomsskole-elever, også serverer vi litt mat før treninga starter. Det er ingen treningsavgift, det eneste man må betale er 150,- i medlemskap til BIF (da er du forsikret).
Ta kontakt hvis det er noe du lurer på. Oppstart uke 46. For påmelding ring Trine 91671302 PS! Begrenset antall plasser.
Velkommen!

Brandbu IF drar i gang igjen lekegruppe for 3-5 år
Postet av Brandbu IF den 19. Okt 2017
Etter stor interesse fra foreldre så drar Brandbu IF i gang igjen ei lekegruppe for aldersgruppa 3-5 år.
Vi har vært så heldige å få et av våre største talenter i idrettsforeningen, Guro Bakken Andresen, som har en veldig allsidig idrettbakgrunn til å ta treneransvaret for barna.
All aktiviteten kommer være lekpreget å foregå inne i gymsalen på Brandbu Barneskole på tirsdager fra kl 17.00-18.00 fra 4.september.
Det er begrenset antall plasser med førstemann til mølla prinsippet. Påmelding gjøres til leder@brandbuif.no.
For at aktiviteten, barn og trener skal være dekket av Brandbu IFs forsikring så må alle deltagerne være medlemmer i Brandbu IF. Se mer informasjon om medlemskapet her:

Norges Skiforbunds Ildsjelpris til Hanne Kvåle
Postet av Brandbu IF den 15. Okt 2017

Nestleder i Brandbu Idretsforening, Hanne Kvåle som i en årrekke har stått på for både Brandbu IF, Oppland Skikrets og et antall andre klubber ble i helga hedret med Norges Skiforbunds ildsjelpris under skiforbundets høstmøte på Gardermoen.
Ord blir fattige når man skal beskrive Hannes frivillige innsats for barn og unge. Her er noen av stikkordene som ble brukt om Hanne under utdelingen:
• Flere lengre verv i klubben, både som medlem, nestleder og leder
• «Norges beste rennsekretær»
• Utømmelig mengde av pågangsmot
• Ivrig forkjemper av idrettens verdier
• Medlem av LK i Oppland fra 2004 til i år
• Et «rivjern av dimensjoner»
Hanne ble også i 2015 tildelt Årets Ildsjelpris fra Norges Idrettsforbund
Gratulerer Hanne, vel fortjent!
Velkommen til Idrettskole 2017-2018
Postet av Brandbu IF den 31. Aug 2017
VELKOMMEN TIL BRANDBU IDRETSFORENINGS IDRETTSSKOLE
for barn i 1.-4. klasse 2017/2018
Nå er det igjen tid for idrettsskole! Vi håper mange har mulighet til å delta. Idrettsskolen er et fint og allsidig tilbud for barna. Her får de prøve seg på forskjellige idretter. Det er viktig å følge med på mail og BIF sin hjemmeside i forkant av aktiviteten, da tidspunkt og sted kan variere. Men det vil alltid være idrettsskole på onsdager. De ukene vi har svømming, er vi avhengig av hjelp fra noen foreldre til å sitte kantvakt til sikkerhet for barna. Dette avtales i forkant hver gang.

Vi starter idrettsskolen med o-løp onsdag 6.september kl. 17.30. Dette vil foregå i Dæhlenmoen i Brandbu.
Uke: 36, 37, 38, 39 O-løp (Dæhlenmoen)
Uke: 41, 42, 43, 44 Håndball
Uke: 45, 46, 47, 48 Svømming
Uke: 2, 3, 4, 5 Skøyter
Uke: 6, 7, 8, 10 Ski/skilek
Uke: 11, 12, 14, 15, Fotball/ballspill
Uke: 16, 17, 18, 19 Friidrett
Treningsavgiften for hele året er kr. 250,- og alle deltagerne må være medlem i BIF (medlemsavgiften for BIF er kr. 150,- i året). Treningsavgiften dekker trening og avslutning med premie.
PÅMELDING PR. MAIL til: idrettsskolen@brandbuif.no
Påmelding må inneholde følgende:
- Navn, fødselsdato, adresse, skole og klasse på barnet som skal delta.
- Navn, adresse, telefonnummer (helst mobil) og e-post adresse til en foresatt.
Ved eventuelle spørsmål, ta kontakt med Silje Haugen på tlf. 992 46 772 eller Nina Larsson på tlf 41222168.
Vi håper dette kan være et fristende fritidstilbud,og ønsker deg vel møtt!
Med hilsen styret i barneidretten
Sommerleker på Brandbu 19. – 20. august 2017
Postet av Brandbu IF den 19. Aug 2017

Civitan har i helga Sommerstevne med innlagt Friidrett Grand prix på Brandbu stadion- åpningsseremonien er gjennomført og BIF mottok et nytt BIF flagg gjennom Civitan-prisen. Oppfordrer ALLE våre medlemmer til å stikke oppom stadion i helga og oppleve STOR idrettsglede!

For invitasjon og program, se her.
Velkommen til Brandbuløpet 3. september
Postet av Brandbu IF den 15. Aug 2017

Brandbu IF og Midtre Brandbu UIL ønsker velkommen til det 41. Brandbuløpet den 3. september. Som vanlig går langløypa på stier og skogsbilveier fra Lygna til Skihytta på Bleiken. Traseen er 15,5 km mens de yngre løperne løper kortere løyper.
Se mer informasjon i innbydelsen
Velkommen!
Ny logo på overtrekkstøy
Postet av Brandbu IF den 15. Mai 2017
Glitre Energi har valgt å fortsette samarbeid til Hadeland Energi med Brandbu IF. Dette betyr at vi skal bytte ut den gamle logoen på overtrekkstøyet med ny Glitre Energi logo.
Alle utøvere, trenere og lagledere skal bytte logo.
Dette gjøres enkel ved at overtrekksjakka tas med til Brandbu Sport som trykker ny logo i løpet av et par minutter.
Takk for hjelpen.
Mvh Styret
Sosial klubb kveld i Storstua
Postet av Brandbu IF den 27. Apr 2017
Med Svalbard som tema, kunne kajakk gruppa ønske velkommen til sesongstart med sosial kveld i Storstua.
Det ble en hyggelig kveld med Kai Roger Bakken sine bilder og inntrykk fra en kamerat tur på Svalbard i nettopp kajakk. Med innlevelse og fortellergleder, ledsaget av masse flotte bilder, ble det intressant og fin opplevelse for de fremmøtte.
Medlemmene koste seg og viste stor interesse for foredraget. Nå som Kai Roger er pensjonist, var det bare å si ifra hvis noen ønsket med seg en med Svalbard erfaring på turen, sa han med glimt i øyet. En stor takk til Kai Roger som ville dele bilder og erfaring med oss.
Ellers hadde vi en gjennomgang av sommerens program med kurs og aktiviteter. Det ble også diskutert litt om oppstart og valg av faste treningsdager, og det var et ønske fra flere om å unngå tirsdager som vi hadde sist sesong. Vi forsøker derfor å starte opp med fellestreninger onsdager fra kl. 18:00. Blir annonsert i egen annonse.
Det ble mye god kajakkprat og veldig god stemning. Med pizza servering, kaffe og en godbit til kaffen, ble det en topp kveld. Stor takk til alle medlemmene som møtte.
Her noen bilder fra en fin kveld :-)
Æresmedlem Arvid Schjerverud er død
Postet av Brandbu IF den 24. Apr 2017
Brandbu IFs æresemedlem Arvid Schjerverud, født 30. mars 1920, døde på Marka helse- og omsorgssenter 16. april 2017 97 år gammel.
Arvid Schjerverud var leder i Brandbu IF fra 1955 til 1960. Takk for innsatsen for Brandbu IF. Hvil i fred.
Bilder fra Brandbu-idrett i 75 år - og vel så det
Hovedstyremøte 14 mars 2017
Postet av Brandbu IF den 18. Mar 2017
14 mars ble det første hovedstyremøtet med det nye styret i Brandbu IF avholdt. 11 personer møtte på møtet, men dessverre var det frafall på 5 av gruppene den siste dagen før møtet.
Styret som ble valgt på årsmøtet ble presentert og det meste av møtet ble brukt på å gjennomgå rutiner for hvordan vi i 2017 skal jobbe mest mulig effektivt. Samarbeidene med handelsstanden og kommunen ble diskutert og det ble ønsket et enda tettere samarbeid.
Ved neste hovedstyremøte kommer det holdes en brannøvelse som et ledd av brannsikkerhetsforskriftene som BIF må følge for lokalene i Gran Idrettshall.
AU sammen med gruppene kommer begynne prosessen med å sertifisere Brandbu IF som et Rent Idrettslag. Dette vil sikre at vi får våre gode holdninger på agendaen og kan iverksette konkrete handliger for å ta best mulig vare på medlemmene i klubben. Se mer informasjon om sertifiseringen på http://www.rentidrettslag.no/. Er det noen trenere eller aktive som ønsker å være med i denne prosessen ta kontakt med leder.
Neste hovedstyremøte blir 23 mai.
Se fullt referat fra hovedstyremøtet: Hovedstyremøte tirsdag 14 03 17 rev.pdf
Ekstra runde for bestilling av ny klubbdress 2018
Postet av Brandbu IF den 10. Mar 2017

Selv om vi har hatt en bestillings runde av våre populære overtrekkdresser, er det nå så mange nye som har begynt, at vi har et behov for en ekstra runde. Frist er satt til 22. mai.
Vær oppmerksom på at dressene lages spesielt for oss og har en bestillingstid på 4-6 uker. Spre informasjonen videre ut i gruppene.
Utfylt
bestillings skjema sendes til post.brandbu@intersport.no
eller leveres i Brandbu Sport. Bruk last ned for å hente skjemaet til egen pc.
Dressen betales på Intersport Brandbu ved henting.
Mvh
Brandbu If
Klubbdress:
Bif Swix klubbdress 2018 bestillingsskjema.xlsx

Årsmøte i Brandbu Idretsforening 2016
Postet av Brandbu IF den 10. Mar 2017
14. februar avholdt Brandbu IF sitt årsmøte for 2016. 30 stemmeberettigede medlemmer hadde møtt opp i Storstua ved Rosendalsbanen. Styreleder Thor Erik Gjefsen ledet årsmøtet gjennom agendaen på en god måte.
Lotta Flatum Fallingen mottok utviklingsstipend fra Bragdkomiteen. Foto: Ove Nordberg
I årsmeldingen ble det lagt frem at det i 2016 var 900 medlemmer i Brandbu IF og at medlemsregistreringen nå gjøres elektronisk, slik idrettslag er påkrevd. BIF-nytt er også besluttet å utgis elektronisk, men vil bli mulig å få i papirversjon for de som ønsker det.
Det ble informert om at kunstgressbaneprosjektet nå var ferdigstilt og at leieavtalen med Gran kommune nå er reforhandlet frem til 2021.
Friidrettsgruppa informerte om jr NM i friidrett og sammen med NM på ski 2017 (som var avholdt før årsmøtet) ble arrangementene karakterisert som meget vellykkede.
Det ble bestemt at medlemskontigenten holdes uforandret på kr 150,-.
Hans Jørgen Kvåle ble valgt til ny leder i Brandbu IF. Lise Wirstad Dynna, Inger Marie Højfeldt og Geir Sletmoen ble valgt til nye ledere av friidrettsgruppa, helsesportgruppa og svømmegruppa. Øvrige hovedstyremedlemmer tok gjenvalg eller var ikke på valg. Se styre og gruppestyresammensetningene vedlagt i årsmøteprotokollen.
Takk til Thor Erik Gjefsen for innsatsen som leder av Brandbu IF i 2016 og til Heidi Bekken (friidrett), Frank Arvid Larsen (ski), Sverre Nilsen (helsesport) og Torgrim Dynna (svømming) for jobben dere har gjort som gruppeledere.
Årsmøtet ble avsluttet med utdeling av utviklingsstipend Lotta Flatum Fallingen, Guro Bakken Andresen og Kjetil Røste Ringen for deres gode resultater på friidrettsbanen. Bragdkomiteen fremmet også forslag om utnevnelse av Terje Nilsen og Sigmund Hamar til nye æresmedlemmer for deres fantastiske innsatts for Lygna skisenter og Øståsen skiløyper gjennom mange år. Forslaget ble enstemmig vedtatt og Brandbu IF takker Terje og Sigmund for alt arbeidet de har lagt ned.
Sigmund Hamar og Terje Nilssen ble utnevnt til æresmedlemmer i Brandbu IF
To nye æresmedlemmer
Postet av Brandbu IF den 10. Mar 2017
Under årsmøtet for 2016 ble Terje Nilsen og Sigmund Hamar utnevnt til nye æresmedlemmer i Brandbu Idretsforening. Bragdkomiteens fremhevet særskilt deres fantastiske arbeid for Lygna skisenter og Øståsen skiløyper gjennom et stort antall år.
Utmerkelsene var vel fortjente og ble natrulig nok enstemmig vedtatt med applaus fra de fremmøtte. Brandbu IF gratulerer Terje og Sigmund og takker for deres inspirerende innsatts som har sikret skiglede til liten og stor på Brandbu og hele Hadeland.
Æresmedlemmer i Brandbu IF per 14. februar 2017
Nye æresmedlemmer
Postet av Brandbu IF den 10. Mar 2017
Under årsmøtet i februar ble Terje Nilsen og Sigmund Hamar utnevnt til nye æresmedlemmer i Brandbu Idretsforening. Bragdkomiteens fremhevet særskilt deres fantastiske arbeid for Lygna skisenter og Øståsen skiløyper gjennom et stort antall år.
Æresmedlemmer i Brandbu IF per 14. februar 2017
Årsmøte med ny leder i BIF
Postet av Brandbu IF den 15. Feb 2017
Brandbu Idretsforening har lagt bak seg et morsomt, lærerikt og krevende år med junior NM i friidrett og NM på ski. Vi har opparbeidet verdifull arrangementskompetanse og har sammen med andre klubber bidratt til å realisere NM-bygda Hadeland. En stor takk til styret og alle frivillige i Brandbu Idretsforening som har gjort dette mulig. Jeg er imponert over innsatsen!
På vegne av klubben er jeg glad for at Hans Jørgen Kvåle nå tar over ledervervet. Hans Jørgen har unike forutsetninger for å komme tett på aktivitetstilbudet og ikke minst utvikling av sportslige prestasjoner i klubben vår. Heia BIF
Skrevet av tidliger leder Thor Erik Gjefsen.
Årsmøte i Brandbu Idretsforening
Postet av Brandbu IF den 9. Feb 2017
Årsmøte avholdes i Klubbhuset, storstua, tirsdag 14. februar 2017 kl.19.00. Saker som ønskes behandlet på årsmøtet må sendes leder på epost; thor.erik@hebb.no Vanlige årsmøtesaker.
Hilsen styret.
Vinterleker 2017
Postet av Brandbu IF den 9. Jan 2017
Lenke til påmeldingsskjema finner du her.
Innbydelse kan du hente og skrive ut her.
Arrangør: Brandbu IF og Civitan Norge
Sted: Lygna skistadion på Hadeland
Når: 25-26. Mars 2017
ØVELSER
Langrenn, kvinner og menn.Truger, kvinner og menn.
·100 meter- 50 meter – flat løype
·1 km- 100 meter – flat løype
·3 km- stafett 4x50 meter – flat løype
·5 km
·Stafett 4*1 km
TIDSSKJEMA
Lørdag:Søndag:
kl. 09.00 - Lagleder møtekl. 09.00 - Første start langrenn
Kl. 10.00 - Åpningssermonikl. 10.00 - Første start truger
Kl. 11.00 - Første start langrennCa. Kl. 16.00 - stevnet ferdig
Kl. 12.00 - Første start truger
Kl. 19.00 - Festmiddag
Premieutdeling:
All premieutdeling vil foregå på søndag etter alle finaler og stafetter er ferdig.
KLASSEINNDELING
Begge grenene vil bli arrangert etter Special Olympics sitt regelverk, med forsøk og finaler i de individuelle øvelsene. Klassene i finalene på søndag vil bli delt inn etter alder og oppnådde resultat i forsøkene. Nedre aldersgrense er 12 år, det er ingen øvre aldersgrense.
Forsøkene blir arrangert lørdag 25. Mars, og finalene vil gå søndag 26. Mars.
Aldersklassene er: 12- 15 år, 16- 21 år, 22- 29 år, og en egen klasse for de over 30 år.
OBS: Det er viktig for klasseinndelingen av fødselsår blir påført påmeldingsskjemaet.
OBS: langrenn blir arrangert i klassisk stil, skøyting vil føre til diskvalifisering.
OBS: Det er ikke mulig å endre på deltakerlisten etter kl. 09.00 på lørdag.
PREMIEUTDELING
Det vil bli delt ut gull-, sølv- og bronsemedalje til de tre beste i hver divisjon. De andre fre fjerde til og med åttende plass vil få deltakermedalje. All premieutdeling vil bli holdt på søndag.
REGLER
Langrenn:
Alle løyper vil være godt merket og det vil bli plassert veiledere der det er nødvendig. 100 meter løypen vil bli lagt i målområdet på flatt terreng. 1km løypa vil gå i relativt flatt terreng. 3km og 5km vil bli lagt i noe mer kupert terreng. Konkurransesporene vil bli stengt for trening når konkurransene er i gang. Med mindre det er en situasjon som kan være farlig, er det ikke lov for noen å yte en utøver noen form for fysisk bistand eller følge utøverne i sporet. Vi minner om at dette kan føre til diskvalifisering.
Stafetten: det åpnes for at deltakere uten utviklingshemming kan delta på etappe 2 eller 3.
Truger: Alle løyper vil være godt merket og det vil bli plassert veiledere der det er nødvendig. Alle distanser vil foregå inne på selve stadion, i flatt terreng. Konkurransesporene blir stengt for trening når konkurransene er i gang. Med mindre det er en situasjon som kan være farlig, er det ikke lov for noen å yte en utøver noen form for fysisk bistand eller følge utøverne i sporet. Vi minner om at dette kan føre til diskvalifisering.
Stafetten: det åpnes for at deltakere uten utviklingshemming kan delta på etappe 2 eller 3.
OBS: Vi minner om at dette er et alkohol og røykfritt arrangement!
INFORMASJON
Ski – service: Det vil være kyndig smørepersonell tilstede under hele arrangementet som kan bistå utøverne.
Truge – service: Det vil være kyndig trugepersonell tilstede under hele arrangementet som kan bistå utøverne.
Festen: Lørdag klokken 19.00 til ca. 23.00 vil det bli fest med dans for deltakerne, trenerne, foresatte, frivillige og sponsorer på skistadioen. Pris pr. Person er kr. 300.
INNKVARTERING
Privat innkvartering (som den enkelte selv ordner). Vårt tilbud på Lygna Sæter.
Pris per person, pr natt:
Enkeltrom: Kr 1050,-
Dobbeltrom: Kr690,-
Trippelt rom: Kr 490,-
OBS: Prisene gjelder kun ved bestilling gjennom arrangør.
FYLL UT VEDLAGT PÅMELDINGSSKJEMA FOR DEN INNKVARTERING DU ØNSKER. FRIST FOR BESTILLING AV INNKVARTERING ER: 24. Februar 2017
PÅMELDINGEN ER BINNENDE. BETALING SKJER DIREKTE TIL HOTELLET VED UTSJEKKING.
PRISER
Deltakere:
Startkontigent pr. Øvelse: Kr 100,-
Festbilett: Kr 300,-
Stafett pr. Lag: Kr 100,-
Ledere:
Festbilett: Kr 300,-
Transport: Ønskes det hjelp til transport, gi beskjed til arrangør.
BETALING
Startkontigent og festbilett må betalet til kontonr. 2020 33 16543 innbetalingen må merkes:
''Lygna 2017 + Navn''
OBS: betalingen skal skje samtidig som påmeldingen. HUSK: betaling senere enn: 24. Februar 2017, vil bli pålagt et gebyr på kr. 100.
Påmelding: Påmeldingsskjema sendes til: Bozena@civitan.no Og per@civitan.noDersom man ikke kan sende skjemaet per e-post, så benyttes følgende postadresse: Per Siegel, Gjefsenbråtan 21, 2770 Jaren.
Påmeldingsfrist: 24. Februar
Kontaktpersoner: Robert Horst, 45475010 robert.horst@sf-nett.no
Per Siegel TLF: 93416894 eller E-post: per@civitan.no
VI ØNSKER DERE VELKOMMEN TIL IDRETTSGLEDE PÅ LYGNA! OG VI HÅPER Å SE AKKURAT DEG PÅ VINTERLEKENE 2017
Brandbu, November 2016
Med vennlig hilsen
Civitan Norge
Brandbu Idrettsforening.